Triest – Chioggia

Trasa z Triestu do Chioggi

Miramare

Dziś czeka nas trasa o długości 250 km, biegnąca w większości blisko morza. Pierwszy przystanek to zamek Miramare: stoi nad samym brzegiem i jak jego nazwa wskazuje pozwala cieszyć się widokiem morza (miramare to w dosłownym tłumaczeniu „patrz na morze”). Na miejsce przyjeżdżamy około 9:30. Na płatnym parkingu (2€/h) jest zaledwie kilka samochodów, więc stajemy blisko wejścia. Sam zamek jest okazały, ale największe wrażenie robi właśnie widok – olbrzymia i bezkresna morska przestrzeń.

Zamek Miramare

Nie mamy dziś zbyt dużo czasu, więc nie zwiedzamy wnętrz, a jedynie obchodzimy zamek dookoła i zaglądamy do ogrodów. Przy kasie przeglądamy pocztówki i wybieramy tę z zimowym zdjęciem zamku, bo widząc go w pełnym słońcu nie możemy się nadziwić, jak inaczej się prezentuje, gdy wokół jest pełno śniegu.

Zamek Miramare zimą

Gdy wychodzimy za bramy zamku jest już 11:00 i parking jest praktycznie pełen. Ochrona steruje ruchem, a w kierunku zamku lgną spore tłumy, które wcześniej wytoczyły się z autokaru. Warto było się zmusić, żeby wstać wcześniej.

Caorle

Kolejnym punktem jest nadmorskie Caorle. Podjeżdżamy na parking nieopodal starej części miasta i idziemy oglądać katedrę oraz kościół nad brzegiem morza. Klimat miasta jest zupełnie inny niż w Grado, które widzieliśmy dzień wcześniej. Ulicami spaceruje zaledwie garstka turystów, a na skałach nikt się nie opala. Szybko okazuje się dlaczego – kawałek dalej znajduje się druga plaża – piaszczysta i wypełniona po brzegi. Początkowo przechadzamy się kolorowymi uliczkami i dochodzimy do dzwonnicy z XI wieku. Idziemy zobaczyć też sanktuarium położone nad samym brzegiem, a po drodze mijamy rozmaite rzeźby wykute w skałach.

Santuario della Madonna dell'Angelo w Caorle

Santuario della Madonna dell’Angelo w Caorle

Caorle i kolorowe kamienice

Poniżej złapany w Caorle Fiat 900 Pulmino – zdaje się, że widzieliśmy tu już Fiata z każdej dekady…

Fiat 900 Pulmino

Villa Foscari i Villa Pisani

Następny punkt naszej wyprawy to Villa Foscari, pierwsza z dwóch willi bogatych weneckich kupców, które chcemy dziś zobaczyć. Gdy dojeżdżamy do miejscowości Malcontenta przekonujemy się, że nie należy liczyć na drogowskazy prowadzące do zabytków. Mijamy tylko jeden, który niezbyt dokładnie pokazuje gdzie iść. Okazuje się też, że nie powinniśmy liczyć na to, że spotkana po drodze młoda włoszka zna angielski. Na szczęście „Villa Foscari” rozumie i próbuje tłumaczyć pokazując ręką coś w rodzaju węża. Nagle bingo! „Water” mówi z podniesionym głosem i wskazuje kierunek. W końcu docieramy na miejsce i kolejny zawód – zwiedzanie do godziny 12, a minęła już 15…

Ruszamy w drogę i odbijamy dalej od morza, żeby zobaczyć willę Pisani. Kupujemy bilet na zwiedzanie wnętrz, ogrodów i pałacu letniego. Na zewnątrz przechadzamy się po ogrodzie i spełniamy marzenie z dzieciństwa – wchodzimy do labiryntu, który stworzono dla właściciela willi. Oczywiście szybko się gubimy, bo to przecież nie jest atrakcja turystyczna, tylko labirynt z prawdziwego zdarzenia. Na szczęście z drobną pomocą przewodnika znajdujemy wyjście i wchodzimy na wieżę znajdującą się na środku. Powrót jest już bezproblemowy, bo z góry łatwo zaplanować wyjście.

Villa Pisani

Wnętrza w Villa Pisani

Wnętrza w Villi Pisani

Villa Pisani - widok na pałac letni

Villa Pisani – widok na pałac letni

Labirynt w ogrodach willi Pisani

Chioggia

Ostatni punkt wyprawy i miejsce noclegu to Chioggia, nazywana „małą Wenecją”. W rzeczywistości to niewielka wyspa połączona z lądem dwoma mostami. Zbliżając się do miasta widzimy ogromny korek po drugiej stronie drogi. Zjawisko towarzyszy nam aż do samego parkingu. Jest wtorek, a droga wygląda tak, jakby wszyscy nagle postanowili wracać z wakacji, bo korek ma koło 15 km. Takie rzeczy nie tylko na Helu, jak widać.

Praktycznie cała wyspa jest oznaczona jako Zona Traffico Limitato co znaczy, że bez specjalnego zezwolenia nie wjedziemy. Na szczęście tuż przed wjazdem na wyspę znajdujemy wolne miejsce na bezpłatnym parkingu. Bierzemy bagaże w ręce i maszerujemy jakieś 2 km do hotelu. Hotelowy hol zaskakuje nas dekoracją ścian – mnóstwo obrazków z Matką Boską w najróżniejszej formie i proweniencji. Jest nawet „nasza” – częstochowska. Niestety pracownik hotelu pytany o to, skąd się tu wzięła, okazuje się typowym „ja tu tylko pracuję” – odpowiada: „tu jest ich dużo”.

Chioggię zwiedzamy po zachodzie słońca, więc temperatura jest już przyjemna. Wchodząc na jeden z kilku równoległych mostów widzimy, że miasto faktycznie ma wenecki klimat. Po obu stronach rzeki pełno łódek, a kamienice wyglądają podobnie jak te z Wenecji, tylko są mniejsze.  Turystów też jest znacznie mniej, dzięki temu da się swobodnie spacerować. Zbyt wiele zabytków tu nie ma, więc ruszamy kolację – wybieramy jedno z bardziej zaludnionych miejsc, w którym serwują ryby. Zamawiamy solę i risotto z owocami morza i cieszymy się luźnym wieczorem.

Chioggia

Chioggia - "mała Wenecja"

Chioggia – „mała Wenecja”

Spacer po kolacji uzupełniamy winem, które kupiliśmy dwa dni temu u winiarza Emilio Bulfona. Dobrze, że dostaliśmy ulotkę, bo nazwy szczepów kompletnie nic na nie mówią. Jak się okazuje jest to pierwsze nasze zetknięcie z tzw. winem endemicznym, czyli takim, które występuje tylko w określonym regionie. Do tego szczepy w winie Ros di Sanzuàn, które przy sobie mamy były do niedawna wymarłym gatunkiem, ale zostały przez Emilia odtworzone. To nic, że to wyborne wino pijemy z plastikowych kubków, zabranych z hotelowej łazienki. Partyzantka też czasem dodaje uroku. Żałujemy jedynie, że kupiliśmy tylko jedną butelkę.

Ros di Sanzuàn od Emilio Bulfon

23 sierpnia 2016 Tagi: , , , , , , , , Wyprawa: Włoskie jeziora

Obserwuj nas na Instagramie!

Dołącz do naszych obserwatorów i bądź na bieżąco z nowymi trasami i relacjami!

• Domaine de Candé i jej piękne wnętrza
    Domaine de Candé i jej piękne wnętrza ——————Domaine de Candé and it’s beautiful interiorhttps://samochodem.eu/chateau-de-cande/🍷🇫🇷🚗 . . . . . #domainedecande #dolinaloary #zamek #chateaudecande #decande #winelover #loara #loirevalley #loire #wonderful_europe #total_france #france4dreams #traversefrance #loves_united_europe #FranceMyLove #lesplusbeauxvillagesdefrance #kings_villages #bestoffrance #TravelFrance #unlimitedeurope #travellingthroughtheworld #topfrancephoto #hello_france #samochodempoeuropie #eurotrip #loirevalleytourism
    2 tygodnie temu
    1/10
  • Zamek Chenonceau to “zamek dam”, ponieważ od zawsze był we władaniu kobiet. Bogato zdobione wnętrza oddają klimat epoki i pozwalają poczuć historię. To jeden z tych zamków, które nie tylko pięknie prezentują się z zewnątrz, ale też mają bogate i piękne wnętrza. Więcej w poście - link w biografii.
⁣⁣⁣
🚙🇫🇷⁣⁣⁣⁣
    Zamek Chenonceau to “zamek dam”, ponieważ od zawsze był we władaniu kobiet. Bogato zdobione wnętrza oddają klimat epoki i pozwalają poczuć historię. To jeden z tych zamków, które nie tylko pięknie prezentują się z zewnątrz, ale też mają bogate i piękne wnętrza. Więcej w poście - link w biografii. ⁣⁣⁣ 🚙🇫🇷⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ #chateaudechenonceau #chateau #chenonceau #architecture #unesco #loirevalley #abientotachenonceau #valdeloire⁣⁣⁣ #francja #travelcouple #france #eurotrip #traveleurope #travelbycar #samochodempoeuropie #francia⁣ ⁣#wonderful_europe #total_france #france4dreams #traversefrance #loves_united_europe #FranceMyLove #bestcitiesofeurope #bestoffrance #TravelFrance #unlimitedeurope #travellingthroughtheworld #voitureancienne #super_france #hello_france
    3 tygodnie temu
    1/10
    Chablis. Miasto i wino są tu jednością. Oba eleganckie, drogie, z historią i charakterem. Francuskie par excellence!Chablis. Town and wine become one. Both elegant, expensive, both with history and character. So French!#chablis #winelover #bourgognetourisme #welovebourgogne #burgundia #igerabourgogne #wonderful_europe #total_france #france4dreams #traversefrance #loves_united_europe #FranceMyLove #lesplusbeauxvillagesdefrance #kings_villages #bestoffrance #TravelFrance #unlimitedeurope #travellingthroughtheworld #topfrancephoto #hello_france #samochodempoeuropie #eurotrip
    1/10
    Semur-en-Auxois zauroczyło nas małomiasteczkowym klimatem, złotym, popołudniowym słońcem na starych murach, smakowitą kuchnią, lecz przede wszystkim witrynami, pamiętającymi zawody, które już nie istnieją.———⁣Semur-en-Auxois charmed us with small-town atmosphere, golden light lying down on the old walls, delicious cuisine, but most of all with storefronts that remember professions that no longer exist.#semurenaxois #bourgognetourisme #welovebourgogne #burgundia #igerabourgogne #wonderful_europe #total_france #france4dreams #traversefrance #loves_united_europe #FranceMyLove #lesplusbeauxvillagesdefrance #kings_villages #bestoffrance #TravelFrance #unlimitedeurope #travellingthroughtheworld #topfrancephoto #hello_france #samochodempoeuropie #eurotrip
    1/10
    Do czasu kolejnego wyjazdu obiecaliśmy sobie nadrobić zaległości w obróbce zdjęć i opisach miejsc. Francjo, wracamy tam, gdzie Cię zostawiliśmy!Zachwyt nad Burgundią zaczął się w Dijon. Po wspaniałym wieczorze pełnym specjałów regionu i wina, przywitał nas świetlisty poranek, karuzela Eiffela, intensywność musztardy i piękna architektura.———⁣Before our next trip, we promised ourselves to catch up on our the backlog photos and descriptions. France, we go back to where we left you.Burgundy started to charm us in Dijon. After a wonderful evening full of regional specialties and wine, we were greeted by a bright morning, the Eiffel carousel, the intensive taste of mustard and beautiful architecture.#dijon #visitdijon #dijonfrance #bourgognetourisme #burgundymylove #burgundia #igerabourgogne #wonderful_europe #total_france #france4dreams #traversefrance #loves_united_europe #FranceMyLove #bestcitiesofeurope #bestoffrance #TravelFrance #unlimitedeurope #travellingthroughtheworld #igdijon #super_france #hello_france #samochodempoeuropie #eurotrip
    1/10
  • Jezioro Orta - jedno z najpiękniejszych i najspokojniejszych miejsc we Włoszech, jakie odwiedziliśmy (2016).⁣⁣
—-⁣⁣
⁣⁣
🚙🇮🇹⁣⁣
⁣⁣
    Jezioro Orta - jedno z najpiękniejszych i najspokojniejszych miejsc we Włoszech, jakie odwiedziliśmy (2016).⁣⁣ —-⁣⁣ Lake Orta - one of the most beutiful and the most peaceful place in Italy, we have ever visited (2016).⁣⁣ ⁣⁣ 🚙🇮🇹⁣⁣ ⁣⁣ https://samochodem.eu/mantua-miasino/⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ #italy #wlochy #lagoorta #welovelakeorta #ortasangiulio #lakesofitaly #ig_piemonte #ig_italia #ig_italy #discoveritalia #touringclubitaliano #passioneitalia #travelcouple #eurotrip #traveleurope #travelbycar #wonderful_europe #loves_united_europe #bestcitiesofeurope #unlimitedeurope #travellingthroughtheworld #samochodempoeuropie
  • Budapeszt, 2015 🚙🇭🇺
    Budapeszt, 2015 🚙🇭🇺 .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ #budapest🇭🇺 #budapest #discover_europe_ #topbudapestphoto #visitbudapest #visithungary #budapesthungary #budapestgram #ig_hungary #insta_budapest #ig_budapest #budapest_hungary #csodasmagyarorszag #citybestviews #discover_hungary #budapest #hungary #BudapestHungary #budapestravel #architecture #unesco #travelcouple #france #eurotrip #traveleurope #travelbycar #wonderful_europe #loves_united_europe #bestcitiesofeurope #travellingthroughtheworld #samochodempoeuropie
    1/10
  • Bolzano - to wcale nie jest pandemiczny obrazek, tylko kawiarnia czekająca na otwarcie w pewien sierpniowy poranek. Wspomnienie z 2014 roku. Parę godzin później byliśmy na przełęczy Stelvio.
----⁣
⁣
🚙🇮🇹
    Bolzano - to wcale nie jest pandemiczny obrazek, tylko kawiarnia czekająca na otwarcie w pewien sierpniowy poranek. Wspomnienie z 2014 roku. Parę godzin później byliśmy na przełęczy Stelvio. ----⁣ Bolzano - nothing like covid-time image, just a cafeteria waiting to be opened, on one of August's morning. Memories from 2014. Few hours later we were driving the Selvio pass. ⁣ 🚙🇮🇹 .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ .⁣⁣ #bolzano #altoadige #bozen #italy #dtirol #s #trentino #dolomiti #suedtirol #altoadige #sudtirol #southtyrol #italia #trentinoaltoadige #merano #sudtirol #bolzanobozen #dolomites #dolomiten #madeinitaly #trento #ig #lagodibraies #dolomitiunesco #travelcouple #france #eurotrip #traveleurope #travelbycar #samochodempoeuropie
    1/10
  • Wspomnienia z Francji i ze zwiedzania zamków nad Loarą - piękny Château de Chenonceau⁣⁣⁣
----⁣⁣⁣
⁣⁣⁣
🚙🇫🇷⁣⁣⁣⁣
    Wspomnienia z Francji i ze zwiedzania zamków nad Loarą - piękny Château de Chenonceau⁣⁣⁣ ----⁣⁣⁣ Memories from summer holidays in France and Loire Valley sightseeing - beautiful Château de Chenonceau⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ 🚙🇫🇷⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ .⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ #chateaudechenonceau #chateau #chenonceau #architecture #unesco #loirevalley #abientotachenonceau #valdeloire⁣⁣⁣ #francja #travelcouple #france #eurotrip #traveleurope #travelbycar #samochodempoeuropie #francia⁣ ⁣#wonderful_europe #total_france #france4dreams #traversefrance #loves_united_europe #FranceMyLove #bestcitiesofeurope #bestoffrance #TravelFrance #unlimitedeurope #travellingthroughtheworld #voitureancienne #super_france #hello_france